Jak schudnąć z brzucha? Proces ten może być czasami bardzo trudny, a wszystko to ze względu na nasz siedzący tryb życia i stresujące sytuacje w pracy. Złogi tłuszczu wokół brzucha są powiązane z poważnymi problemami zdrowotnymi, takimi jak cukrzyca typu 2, wysokie ciśnienie krwi i choroby sercowo-naczyniowe.

Jak schudnąć z brzucha

Jednak nie martw się, ponieważ przygotowaliśmy dla Ciebie 10 łatwych do wykonania kroków, które pokażą Ci jak schudnąć z brzucha!



1. Pij mniej alkoholu

To może być bardzo kuszące, aby sięgnąć po piwo, drinka pod koniec szczególnie podatnego dnia w biurze, ale badania pokazują, że alkohol jest jednym z głównych sprawców, jeśli chodzi o przechowywanie tłuszczu w brzuchu. Rozważ to: jeśli spożyjesz tylko dwie szklanki wina wieczorem, to dodatkowe 72 000 kalorii rocznie.

Alkohol zawiera bardzo dużą ilość „pustych” kalorii, które nie mają żadnej wartości odżywczej. Kobiety są bardziej skłonne do przechowywania tłuszczu wytworzonego przez nadmiar kalorii na biodrach, udach i ramionach, mężczyźni przechowują go na brzuchu, stąd „brzuch piwny”.

2. Stosuj dietę wysokobiałkową, aby schudnąć z brzucha

Białko jest kluczem do utraty tłuszczu z brzucha. Po pierwsze, uwalnia hormon PYY, który pomaga wysłać wiadomość do mózgu, że jesteś pełny. Obfitość białka w posiłku powinna pomóc uniknąć przejadania się.

Wiele badań obserwacyjnych dowodzi, że osoby z wyższym spożyciem białka mają niższy poziom tłuszczu z brzucha. Podnosi również tempo przemiany materii, zwiększając prawdopodobieństwo budowania mięśni podczas i po wysiłku.

3. Zmniejsz poziomy stresu

Stres powoduje uwalnianie kortyzolu, hormonu stresu, co z kolei zwiększa apetyt.

4. Unikaj słodkich pokarmów

Cukier różni się od innych grup produktów żywnościowych, takich jak białka, węglowodany złożone i tłuszcze, ponieważ może zakłócać normalną kontrolę apetytu i powoduje, że organizm odkłada tłuszcz. Rafinowane cukry są często ukryte w mnóstwie różnych produktów, takich jak soki owocowe. Przed zjedzeniem, wypiciem danego produktu sprawdź etykiety.

5. Alergia na jedzenie



Jeśli uważasz, że możesz cierpieć na alergię, ważne jest, aby zgłosić to lekarzowi, który może skierować cię do dietetyka. Wrażliwość pokarmowa obejmuje produkty mleczne i gluten, z których oba mogą powodować zapalenie jelit. Zajęcie się tymi alergiami może mieć dramatyczny wpływ na utratę wagi, a nawet nastrój i zachowanie.

6. Wykonaj trening oporowy

Każdy wie, że regularne ćwiczenia są konieczne, aby schudnąć. Jednak nie wszyscy wiedzą, że trening oporowy jest jednym z najlepszych sposobów na pozbycie się tłuszczu z brzucha.

Trening oporowy, znany również jako podnoszenie ciężarów lub trening siłowy jest ważny dla poprawy i utrzymania masy mięśniowej. Pomaga także przyspieszyć nasz metabolizm, co oznacza, że ​​Twoje ciało spala tłuszcz nawet po wyjściu z siłowni.

Jednak warto powiedzieć, że najlepszy możliwy plan treningowy prawdopodobnie łączy różnorodne ćwiczenia. W jednym z badań nastolatków wykazano, że kombinacja treningu siłowego i ćwiczeń aerobowych była najbardziej korzystne.

7. Wysypiaj się

Sen jest jednym z najważniejszych aspektów ogólnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia, szczególnie jeśli chodzi o zarządzanie wagą. W jednym z 16-letnich badań wykazano, że kobiety, które spały mniej niż pięć godzin na dobę, miały znacznie większe szanse na przybieranie na wadze w porównaniu do tych, które spały siedem godzin lub dłużej.

8. Co tydzień spożywaj tłuste ryby

Kwasy tłuszczowe mega 3 maja wspaniałe właściwości, jak opóźnianie starzenia i zwalczanie chorób zwyrodnieniowych. Dobrze wiadomo też, że spożywanie tłustych ryb jest również doskonałe jeżeli chodzi o to jak schudnąć z brzucha (jeśli towarzyszy temu zrównoważona dieta i regularne ćwiczenia, oczywiście). Pokarmy takie jak makrela i śledź zawierają dużo białka i „dobre tłuszcze”, które pomagają rozkładać niektóre z bardziej niebezpiecznych tłuszczów w twoim ciele. Staraj się jeść ryby dwa lub trzy razy w tygodniu.

9. Wymień część swoich tłuszczów kuchennych na olej kokosowy

Olej kokosowy powinien być wykorzystywany do smażenia. Powodem jest to, że może wytrzymać znacznie wyższe temperatury, więc jest mniej rakotwórczy niż inne oleje. Badania pokazują, że średniołańcuchowe tłuszcze w oleju kokosowym pobudzają metabolizm i zmniejszają ilość tłuszczu przechowywanego w odpowiedzi na wysokie spożycie kalorii.

10. Jedz dużo rozpuszczalnego błonnika



Rozpuszczalny błonnik jest idealny rozwiązaniem jeżeli chodzi o to jak schudnąć z brzucha. Tworzy on żel z pożywienia w przewodzie pokarmowym, spowalniając jego przemieszczanie się. Badania pokazują, że ten rodzaj błonnika pomaga schudnąć, ponieważ czujesz się pełniejszy przez dłuższy czas, co oznacza, że ​​jesz naturalnie mniej.

Pokarmy, które przyczyniają się do zwiększenia spożycia błonnika rozpuszczalnego obejmują awokado, rośliny strączkowe i jeżyny.

Zobacz także:

Aktualizacja: 30 sierpnia 2018