Najlepsze i najgorsze pokarmy jeżeli chodzi o zdrowie stawów

Zdrowe odżywianie jest niezbędne, aby zapobiegać chorobom stawów lub je wręcz poprawić. Czytaj dalej, aby odkryć najlepsze i najgorsze pokarmy dla twoich stawów!

zdrowe stawy

Przestrzeganie zdrowej diety i spożywanie odpowiednich pokarmów jest niezbędne dla zapewnienia dobrego zdrowia fizycznego. Stawy narażone są na codzienną ciężką pracę. Tak więc, jeśli nie będą odpowiednio traktowane mogą zostać poważnie uszkodzone.

Zarówno starzenie się jak i aktywność fizyczna znacznie zwiększają ryzyko tych obrażeń. Jeśli jednak jedząc odpowiednie pokarmy możesz pomóc w ich ochronie i opiece.

Bardzo częstą chorobą stawów jest reumatoidalne zapalenie stawów. Ta choroba jest spowodowana zużyciem chrząstki szklistej. Jest to wysoce wyspecjalizowana struktura, która pokrywa powierzchnię kości stawów.

Zalecane pokarmy dla stawów:

Według literatury naukowej są to jedne z najlepszych produktów spożywczych, które można włączyć do diety:

Kurkuma

Kurkumina, którą zawiera ten korzeń była badana w różnych rodzajach bólu ze względu na jej działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe.

Kurkuma jest dobrym sprzymierzeńcem w przypadkach zapalenia stawów i choroby zwyrodnieniowej stawów. Dobrą rzeczą jest to, że w przeciwieństwie do innych środków przeciwzapalnych nie uszkadza błony śluzowej żołądka.

Jest w stanie zmniejszyć histaminę w procesach zapalnych, a także stymulować aktywność dwóch enzymów : S-transferazy glutationu i peroksydazy glutationowej. Enzymy te są odpowiedzialne za regulację reakcji organizmu na procesy zapalne, ułatwiając usuwanie odpadów.

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek i inne produkty bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 mogą zmniejszać przewlekłe stany zapalne związane z różnymi rodzajami chorób i zaburzeń stawów. Dlatego ważne jest, aby włączyć ją do swojej diety.

Imbir

Imbir jest kolejnym tradycyjnym lekarstwem na ból, ponieważ jest bardzo podobny do kurkumy.

Ten naturalny lek jest stosowany od wielu lat w leczeniu nudności, migren, a nawet wysokiego ciśnienia krwi. Jednak w ostatnich latach niektóre czasopisma ujawniły różne wyniki dotyczące jego korzyści dla choroby zwyrodnieniowej stawów.

Witamina D

Chociaż na reumatoidalne zapalenie stawów nie ma lekarstwa, nauka rozwija się każdego dnia. Ostatnio przeprowadzono badanie kliniczne wpływu witaminy D na różne parametry w chorobie zwyrodnieniowej stawu kolanowego.

Autorzy zbadali czy podawanie tej witaminy może złagodzić ból, poprawić funkcję stawów i zmienić niektóre markery biochemiczne u 107 pacjentów z chorobą zwyrodnieniową stawu kolanowego i hipowitaminozą D.

Po roku obserwacji zauważyli, że ci, którzy spożywali witaminę D wykazali poprawę funkcji stawu, zmniejszenie bólu, a także prawidłowy poziom witaminy D we krwi. Dlatego witamina D jest świetna dla twoich stawów.

Produkty negatywnie wpływające na stawy

Cukier wróg stawów

Spożywanie zbyt dużej ilości cukru i przetworzonej żywności może pogorszyć procesy zapalne, dlatego ważne jest prowadzenie zdrowego stylu życia.

Podobnie jak niektóre składniki odżywcze mogą poprawić stan stawów, inne mogą mieć na nie negatywny wpływ. Wśród tych produktów wyróżniają się skorupiaki i czerwone mięso. Obie grupy żywności mogą promować rozwój dny moczanowej.

Innym jedzeniem, którego należy unikać jest olej słonecznikowy i sojowy. Oleje te są bogate w kwasy tłuszczowe omega-6, które mogą nasilać stany zapalne.

Cukier może zwiększyć stan zapalny. Mimo że oferuje szybki zastrzyk energii, nie trwa on długo i może stanowić obciążenie dla osób cierpiących na zapalenie stawów.


loading...
loading...

TOP ARTYKUŁY