Kobiety po 40 roku życia powinny zwiększać jeden rodzaj żywności, aby schudnąć

Udostępnij:

Zarejestrowany dietetyk Shona Wilkinson sprawdził, co kobiety w okresie menopauzy mogą zrobić, aby zapobiec przybieraniu na wadze, a także ją stracić. Sekret, według Shony, polega na dodaniu większej ilości białka do diety.

Shona powiedziała: „Zwiększona zawartość białka w dietach menopauzalnych może pomóc kobietom na wiele sposobów, od kontroli wagi i poprawy masy mięśniowej, po zrównoważoną produkcję hormonów. „Białko wpływa na te procesy w różny sposób.”

ekspert-od-tego,-dlaczego-kobiety-po-50.-roku-zycia-powinny-zwiekszac-jeden-rodzaj-zywnosci,-aby-schudnac-–

Pokarmy bogate w białko mają tendencję do „odczuwania większej sytości i są rozkładane i trawione wolniej niż węglowodany, pozostając dłużej w żołądku”, wyjaśniła Shona.


Kiedy jesz posiłek lub przekąskę zawierającą białko i węglowodany, białko może również przyczynić się do zmniejszenia tempa rozkładu i wchłaniania węglowodanów.

Oznacza to, że otrzymujesz bardziej równomierne, stałe zaopatrzenie w energię i jest mniej prawdopodobne, że będziesz miał później ochotę na słodycze lub pokarmy bogate w węglowodany. Białko pomaga również w utrzymaniu lub poprawie masy mięśniowej.



Oznacza to po prostu posiadanie bardziej stonowanych mięśni, co może poprawić twoją sylwetkę, a także pomóc w utrzymaniu zdrowego metabolizmu, ponieważ mięśnie spalają więcej energii niż tłuszczu.

Każdy aminokwas jest następnie wykorzystywany do określonych ról, takich jak budulec hormonów. Na przykład potrzebny jest aminokwas tyrozyna tarczycy do wytwarzania hormonu tyroksyny, który podtrzymuje metabolizm i zapewnia spalanie odpowiedniej ilości energii.

Tyrozyna i fenyloalanina są również potrzebne do wytwarzania adrenaliny, hormonu, który zaczyna działać, gdy organizm potrzebuje zastrzyku energii.

Co więcej, tryptofan jest używany do wytwarzania serotoniny,„hormonu szczęścia”, który może powstrzymać Cię od pragnienie pokarmów uspokajających.

Shona zalecała spożywanie roślin strączkowych. Fasola, soczewica, ciecierzyca i soja są ważnymi produktami spożywczymi ze względu na zawartość białka roślinnego i aminokwasów. Strączki dostarczają dwa makroelementy w jednym pożywieniu – zawierają zarówno węglowodany, jak i różną ilość białka.

Mogą być stosowane we wszystkich dietach, ale są szczególnie idealne dla wegetarian lub wegan, którzy potrzebują pozyskiwać białka z żywności pochodzenia roślinnego. Orzechy są również doskonałym wyborem zarówno dla wegan, jak i mięsożerców.


Orzechy są bogate w białko, które doskonale nadaje się do budowania masy mięśniowej, a masła orzechowe są dobrym sposobem na spożywanie orzechów. Można je również mieszać z puree bananowym, aby zapewnić zastrzyk węglowodanów. Inne pokarmy to pestki dyni, jajka na twardo, a nawet koktajle proteinowe „mogą być pomocne.

Dietetyk dodał: „Bardzo trudno powiedzieć, kiedy odczujesz efekty dodanego białka w swojej diecie – jest to bardzo subiektywne i zależne od początkowego poziomu białka.

podobne artykuły