,

Jak przyspieszyć metabolizm w celu zmniejszenia masy ciała


Trenuj z ciężarkami:

Ciężarki nie są przeznaczone tylko dla kulturystów lub tych, którzy mają obsesję na punkcie posiadania wielu mięśni. Podnoszenie ciężarów, nawet lekkich pomoże Ci zbudować masę mięśniową i zmniejszy tłuszcz. Tkanka mięśniowa pochłania więcej kalorii, zwiększając jej objętość, pomoże ci schudnąć. Skoncentruj się na głównych grupach mięśni (nogi, biodra, plecy, brzuch, klatka piersiowa i ramiona) kilka razy w tygodniu.

Pij wodę, aby przyśpieszyć metabolizm

Wypicie 500 ml wody dziennie pomaga zwiększyć tempo metabolizmu o 30% poprzez indukowanie termogenezy . Dodatkowo zapewni Ci nawodnienie, a Twoja skóra będzie wyglądać lepiej niż kiedykolwiek.

Wypij filiżankę kawy rano:

Filiżanka kawy zwiększa częstość akcji serca, co pomaga przyśpieszyć metabolizm na następne 3 godziny. Możesz to robić oczywiście jeśli ​​nie masz nadciśnienia w przeciwnym razie powinieneś jej unikać. Wybierz czarną kawę, bez cukru . Unikaj kawy ze śmietanką i syropami, które zwiększają spożycie kalorii i zrujnują pozytywne efekty kawy.

Ćwiczenia aerobowe:

Jest to najbardziej efektywny sposób spalania kalorii i zmniejszania ilości zgromadzonego tłuszczu. Potrzebujesz tylko 30 minut dziennie aktywności fizycznej, 5 dni w tygodniu, aby przyspieszyć metabolizm na ponad 12 godzin i schudnąć.

Naucz się dobrze jeść:

Wybierz pokarmy zdolne do przyśpieszenia metabolizmu. Tuńczyk, jogurt, grejpfrut, sfermentowana żywność i białka na ogół stymulują proces termogeniczny, o którym wspominaliśmy wcześniej. Ponadto kwasy tłuszczowe, takie jak Omega-3, które występują w tuńczyku i łososiu, zmniejszają odporność organizmu na leptynę hormonalną, która wiąże się ze spalaniem tłuszczu.

30 sekund

Jeśli pływasz, chodzisz lub biegasz przyśpiesz na co najmniej 30 sek, a następnie wróć do normalnej prędkości. Taka aktywność pomaga zużywać więcej tlenu i zmusza mitochondria do cięższej pracy, aby spalić kalorie.

Pij zieloną herbatę:

Zielona herbata jest nie tylko bogata w przeciwutleniacze i polifenole, ale jej główny składnik aktywny pomaga przyśpieszyć metabolizm poprzez promowanie utleniania tłuszczu i termogenezy. Nie ma żadnych kalorii, więc możesz wypić do 5 filiżanek dziennie, aby zwiększyć BMR, a tym samym przyśpieszyć metabolizm.

Jedz kilka razy dziennie

Lepiej spożywać 6 małych posiłków dziennie zamiast dwóch lub trzech dużych posiłków. Przyczyni się to do przyśpieszenia naszego metabolizmu przy jednoczesnym utrzymaniu stabilnego poziomu glukozy zapobiegającego przybieraniu na wadze.

Ważne jest, aby podkreślić, że informacje te będą użyteczne tylko wtedy, gdy praktykuje się je zgodnie ze zdrową dietą i programem ćwiczeń.